TRE BILDER



2011-04-13

Yamaha YZF-R1

Hojen jag tävlar på är en Yamaha R1 som är rensad på allt onödigt som lysen och originalkåpor. Sedan har vi monterat lättare glasfiberkåpor, uppgraderat fjädring, elektronik och optimerat allt för bankörning.


foto: Ilari.se
Kåporna är lackade här i Linköping på en firma som heter Designchrome, har ni lackjobb så kan jag verkligen rekommendera att ni kontaktar Emsan och Chrilla på designchrome. Dom är duktiga och har stor erfarenhet av att lacka och lägga vattentransfertryck på motorcykelkåpor.  




Fakta:
Motor: Vätskekyld, 4-takt, rak fyrcylindrig, 16 ventiler
Cylindervolym: 998cc
Borr/slag: 77x53,6mm
Kompressionsförhållande 12,7:1
Effekt 132kW, 180hk /12.500rpm
Vridmoment 113Nm /10.000rpm
Elsystem: YEC kit
Bränslesystem: insprutning
Koppling: Flerskivig, våtkoppling, slirkoppling
Växellåda: 6-växlad, konstant ingrepp
Slutväxel: Kedja 520
Framdrev: 520, 15-16
Bakdrev: 520, 43-48
Tankvolym: 18 liter
Oljevolym: 3,83 liter
Olja: Shell advance
Luftfilter: Pipercross
Ram: Pressgjuten aluminium, Deltabox
Fjädring fram: Inverterad gaffel, Öhlins FGK134
Fjädring bak: Svingarm, Öhlins stötdämpare YA743
Avgassystem: Devil titan grenrör, original ljuddämpare
Broms fram: Dubbla skivor 310 mm, carbone lorraine bromsbelägg
Broms bak: Enkel skiva 220 mm
Framdäck: 125/80R17 Dunlop
Bakdäck: 195/65R17 Dunlop N-tech
Fotpinnar: PP-tuning
Vikt: 180kg

Inga kommentarer: